• 04133367292
  • تبریز- خیابان آبرسان- جنب قنادی تشریفات - ساختمان 110 - طبقه 2 -واحد 8
تات ثبت

تفاوت شرکت های دانش بنیان

تفاوت شرکت‌های دانش بنیان با سایر شرکت‌ ها:

تفاوت اصلی شرکت‌های دانش بنیان و سایر شرکت‌ها، در منبع تولید و نوع محصولاتی است که ارائه می‌دهند. شرکت‌های تجاری با استفاده از سرمایه‌های نقدی و مادی به تولید کالا و خدمات می‌پردازند. در حالی که شرکت‌های دانش بنیان تأسیس می‌شوند تا به وسیله سرمایه‌های غیر نقدی، محصولات فناورانه تولید کنند. وظیفه شرکت‌های دانش بنیان، تولید محصولات تجاری مربوط به فناوری است. این محصولات تجاری به واسطه دانش و فناوری‌های نوین تولید می‌شوند.

از دیگر تفاوت‌های شرکت‌های دانش بنیان و سایر شرکت‌ها می‌توان به قانونی اشاره کرد که به موجب آن، شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان، مورد حمایت دولت قرار می‌گیرند. این قانون که، حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات نام دارد، به صورت اختصاصی و به منظور حمایت از فناوری‌های داخلی تصویب شده است.

تفاوت شرکت های دانش بنیان با شرکت های دولتی:

برخلاف تصورات عمومی، شرکت‌های دانش بنیان به دلیل دولتی بودنشان مورد حمایت قرار نمی‌گیرند. قانونی که به موجب آن حمایت و تسهیلات در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌گیرد، به هیچ وجه شامل حال شرکت‌ها و موسسات دولتی و نهادهای غیر دولتی عمومی نمی‌شود؛ در نتیجه دلیل این حمایت‌ها به هیچ وجه دولتی بودن شرکت‌های دانش بنیان نیست. شرکت‌های دانش بنیان کاملاً خصوصی هستند. تنها دلیل حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و ارائه تسهیلات به آن‌ها تشویق متخصصان برای فعالیت بهتر در این زمینه و پیشرفت کشور در عرصه فناوری و تکنولوژی است.

در صورت حمایت از متخصصان و راحت شدن روند مراحل ثبت شرکت‌ ، کشور ایران در زمینه دانش و فناوری پیشرفت روز افزون خواهد داشت. گسترش این فعالیت‌ها باعث بهبود شرایط کشور در تمام زمینه‌های اقتصادی، علمی و… خواهد شد.