• 04133367292
  • تبریز- خیابان آبرسان- جنب قنادی تشریفات - ساختمان 110 - طبقه 2 -واحد 8
تات ثبت

شرایط و اهداف شرکت دانش بنیان

شرایط شرکت های دانش بنیان:

شرایط شرکت های دانش بنیان به شرح زیر است:

1 برای سطح فناوری بالا :

شامل این شرط شدن، محصول مورد نظر باید 3 ویژگی داشته باشد:

الف) به وجود آوردن خواص یا کارکردهای پیچیده در محصول

ب) نیازمندی به تحقیق و توسعه قابل توجه

ج) دشواری در کپی برداری از محصول

برای ارزیابی این شرط، فهرستی مهیا شده است که در آن برای هر کالا به صورت جدا،  معیارهای دقیقی برای ارزیابی وجود دارد. بر اساس این معیارها، هر کالا در سه سطح قرار می گیرد، به نحوی که “سطح یک و دو” سطح فناوری بالا دارند و “سطح 3” فاقد آن است.

2-   مرحله تولید:

شرط دیگر تولید محصول شرکت دانش بنیان است. البته منظور از تولید لزوما “تولید انبوه” کالا نیست، همین که کالا به عنوان “نمونه آزمایشگاهی” تولید شده باشد و فقط در حد ایده و نظریه نباشد، برای احراز این شرط کافی است.

3-   طرحی مبتنی بر تحقیق و توسعه:

منظور از این شرط آن است که شرکت مد نظر تا حدی توسعه یافته باشد. به عبارتی، شرکت نباید فقط در حال مونتاژ قطعات و کالاهای خارجی باشد. برای داشتن این شرط، اسناد و مدارک شرکت به وسیله کارشناسان بررسی می شود و حتی ممکن است از شرکت و خط تولید آن بازدید شود.

اهداف شرکت دانش بنیان:

شرکت های دانش بنیان با هدف هم افزایی علم، ثروت، توسعه اقتصاد دانش محور و استفاده بهینه از پتانسیل های دانشگاه ها و موسسات پژوهشی مورد تایید وزارت علوم تحقیقات ایجاد می گردند.از جمله سایر اهداف شرکت ها و موسسات دانش بنیان می توان به تحقق اهداف علمی کشور شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری، تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه  شامل طراحی و تولید کالا و خدمات محصولات دانش بنیان با ارزش افزوده فراوان نام برد.

عمده اهداف شرکت دانش بنیان افزایش علم، آگاهی، پیشرفت اقتصادی و همچنین عرضه برتر محصولات و ایده ها به بازار است. این اهداف فارغ از بحث مادی می توانند در زندگی نِمو پیدا کنند. برای مثال تصور کنید شما شرکت دانش بنیادی در راستای اقتصاد دارید. این شرکت با لحاظ تمام تخصص های مختلف، با هدف بهبود جنبه اقتصادی در جنبه‌های مختلف می‌تواند کارایی داشته باشد. نحوه ثبت شرکت دانش بنیان هم باید با در نظر داشتن اهداف متعالی آن پیش برود.