• 04133367292
  • تبریز- خیابان آبرسان- جنب قنادی تشریفات - ساختمان 110 - طبقه 2 -واحد 8
تات ثبت

ثبت شرکت در تبریز

ثبت شرکت در تبریز

به طور کلی شهر تبریز یکی از مناطق ایران است که افراد ساکن در تبریز برای ثبت شرکت خود باید تبریز را انتخاب کنند این شهر از نظر اقتصادی و سیاسی –  اداری و… در موقعیت مناسبی قرار دارد و صنایع زیادی در شهر تبریز مستقر است.

با گسترده‌تر شدن و پیچیده‌تر شدن روابط میان افراد در عصر حاضر، قوانین حاکم بر روابط و مناسبات میان افراد هم کم کم شکل منسجم‌تر و کامل‌تری به خود گرفت.  بسیاری از امور که قبلا در روابط میان افراد به صورت فردی و آزادانه و بدون قاعده در جریان بود به تدریج تحت سیطره‌ی قوانین قرار گرفتند و شکل الزامی پیدا کردند و بسیاری از امور جاری جامعه در حوزه‌های بازرگانی – تجارت – خانوادگی و  دیگر موارد از شکل فردی خارج شدند و تحت نظارت و حاکمیت دولت از طریق اعمال قوانین و مقررات قرار گرفتند.

ثبت شرکت در تبریز هم جزء یکی از همین الزامات قانونی است که قوانین و مقررات مخصوصی جهت آن وضع شده است.

قوانین ثبت شرکت برای نخستین بار در سال ۱۳۱۰ وارد قوانین تجارتی ایران شدند که در ۱۲ ماده تنظیم و به تصویب مجلس وقت آن زمان رسید.

مطابق مواد ۲ – ۳ – ۴ – ۶ این قانون به الزامی بودن ثبت شرکت در ایران تاکید شده است و برای عدم ثبت رسمی آن مجازات قانونی در نظر گرفته شده است.

بر اساس مندرجات این قانون هرگونه شرکتی اعم از ایرانی یا خارجی که تصمیم به تشکیل و فعالیت در خاک ایران دارد حتما باید تقاضانامه ی ثبتی خود را تسلیم مرجع ثبتی معرفی شده از طرف قانون نماید وگرنه از طرف دولت ایران به رسمیت شناخته نمی‌شود و فعالیت آن غیرقانونی می باشد و به جزای نقدی و انحلال شرکت و ممنوعیت از فعالیت محکوم خواهد شد.

شخص باید برای ثبت شرکت خود در تبریز از بین انواع شرکت ها یکی را انتخاب کنند و مطابق با شرایط و مدارک برای ثبت شرکت خودشان اقدام کنند. که انواع شرکت تجاری در زیر به ترتیب بیان شده است

انواع شرکت تجاری

نوعی از شرکت است که تحت سیطره ی قوانین تجارتی تشکیل می‌شود و هدف از ایجاد آن جلب سود و منفعت و تقسیم آن میان اعضاست و کلیه فعالیت های شرکت پیرامون امور تجاری و بازرگانی شکل می گیرد.

مطابق ماده ی ۲۰  قانون  تجارت ایران , شرکت‌های تجاری به ۷ قسم زیر تقسیم می شوند:

1- شرکت سهامی

۲- شرکت با مسئولیت محدود

۳- شرکت تضامنی

۴- شرکت مختلط غیر سهامی

۵- شرکت مختلط سهامی

6- شرکت نسبی

۷- شرکت تعاونی تولید و مصرف