• 04133367292
  • تبریز- خیابان آبرسان- جنب قنادی تشریفات - ساختمان 110 - طبقه 2 -واحد 8
تات ثبت

ویرایش اطلاعات در کارت بازرگانی

ممکن است اشخاص به دلایلی، قصد ایجاد تغییر و ویرایش اطلاعات در کارت بازرگانی خود را داشته و در این راستا با چالش هایی نظیر این که در کدام موارد امکان تغییر کارت بازرگانی وجود دارد، در کجا و به چه نحو می توانند این تغییرات را ایجاد و اطلاعات خود را ویرایش نمایند؟

موارد قابل عوض کردن در کارت بازرگانی:

در قسمت پیشین مقاله بیان شد؛ کارت بازرگانی مجوزی است که با دریافت آن، تاجر می تواند اقدام به تجارت و واردات و صادرات کالا نماید. همچنین ذکر شد که اطلاعات مندرج در کارت بازرگانی در مواردی قابل تغییر و عوض کردن می باشد، اما چه اطلاعاتی در این کارت قابل تغییر و ویرایش می باشد؟ به عبارت دیگر موارد قابل تغییر در کارت بازرگانی چیست؟

موارد قابل ویرایش در اطلاعات کارت بازرگانی عبارت است از:

 1- تغییر مدیرعامل،

2- تغییر نام و نام خانوادگی مدیرعامل فعلی،

 3- تغییر کد پستی و سایر اطلاعات مربوط به دفتر مرکزی شرکت،

 4- عوض کردن اطلاعات لاتین. شایان ذکر است تغییر و ویرایش اطلاعات کارت بازرگانی تنها در صورتی  امکان پذیر است که کارت مذکور، فعال و دارای اعتبار باشد.

در صورتی که متقاضی قصد عوض کردن هر یک از موارد فوق الذکر را داشته باشد، در سامانه تنها همان قسمت، قابل ویرایش می باشد و فیلدهای مختص به سایر قسمت ها غیر فعال می شود. به عنوان مثال؛ چنانچه متقاضی قصد تغییر در کد پستی را داشته باشد، در این صورت؛ فیلدهای مختص به تغییر مدیرعامل و… غیر فعال می باشد.

مراحل و نحوه ثبت تغییر مدیرعامل در کارت بازرگانی در سامانه جامع تجارت

پس از معرفی سامانه تغییر و ویرایش اطلاعات کارت بازرگانی و همچنین شناخت موارد قابل تغییر در کارت بازرگانی در قسمت های پیشین مقاله، آموزش مراحل و نحوه ثبت تغییر مدیرعامل در کارت بازرگانی در سامانه جامع تجارت برای متقاضیان ارائه می شود.

به منظور ثبت تغییر مدیرعامل در کارت بازرگانی، ابتدا می بایست به سامانه جامع تجارت به نشانی ntsw.ir مراجعه شود. پس از آن، لازم است مدیرعامل جدید در این سامانه ثبت نام و به عنوان شخص حقیقی شرکت را معرفی نماید. سپس در صورت تایید توسط کارشناسان مربوطه، در حساب کاربری مدیرعامل جدید، پایه حقوقی ایجاد می گردد. پس از آن اطلاعات کارت بازرگانی به صورت خودکار توسط سامانه جامع تجارت استعلام می شود و چنانچه کارت بازرگانی وجود داشته باشد سمت بازرگان حقوقی تشکیل می شود.

شایان ذکر است در صورت صلاحدید کارشناسان مربوطه برای مدیرعامل جدید کلاس های آموزشی توسط اتاق بازرگانی تشکیل می شود. همچنین پس از انجام مراحل فوق، اوراق و پرونده های شرکت به صورت خودکار از حساب کاربری مدیرعامل قبلی به حساب کاربری مدیرعامل جدید منتقل می شود.

به منظور ثبت عوض کردن مدیرعامل در کارت بازرگانی ابتدا می بایست به سامانه جامع تجارت به نشانی ntsw.ir مراجعه شود. پس از مراجعه به این سامانه در صورتی که متقاضی قبلا ثبت نام کرده باشد، باید نام کاربری و کلمه عبور را وارد نماید.