• 04133367292
  • تبریز- خیابان آبرسان- جنب قنادی تشریفات - ساختمان 110 - طبقه 2 -واحد 8
تات ثبت

نحوه ثبت نام پروانه وتکمیل ثبت نام درسایت اصناف

نحوه ثبت نام پروانه کسب

1) ارائه درخواست و ثبت نام

سایت ثبت نام اینترنتی جواز کسب که همانند سایت صدور مجوزهای وزارت کار دارای امکانات متعددی می‌باشد. در این بخش، به نحوه ثبت نام پروانه کسب خواهیم پرداخت.

1- برای ثبت نام پروانه کسب، ابتدا، به درگاه ملی مجوزهای کشور رفته و روی گزینه ثبت نام، کلیک نمایید.

2- در صفحه پیش رو، اطلاعات خواسته شده، از جمله نوع متقاضی، کد ملی، شماره شناسنامه، نام، تاریخ تولد، نام پدر، شماره موبایل و کد امنیتی را وارد نموده و دکمه ثبت نام را بزنید. پس از تایید و صحت سنجی، ثبت نام شما انجام شده و نام کاربری و کلمه عبور، به شماره همراه شما، پیامک می‌گردد.

3- پس از ثبت نام، در صفحه نخست، نام کاربری و گذرواژه خود را وارد نموده و گزینه ورود را بزنید.

4- پس از ورود، در این صفحه، می‌بایست، روی گزینه ثبت و پیگیری مجوز، از منوی سمت راست سامانه، کلیک نمایید.

5- در صفحه پیش رو نیز می‌بایست، روی گزینه ثبت درخواست مجوز، کلیک نمایید.

6- در مرحله بعد لازم است، اطلاعاتی از جمله دستگاه اجرایی، سازمان تابعه، موقعیت جغرافیایی و نوع مجوز را انتخاب نمایید. در بخش دستگاه اجرایی، اتاق اصناف ایران، در بخش سازمان تابعه، اتحادیه‌های کشوری یا شهرستانی و در بخش نوع مجوز، پروانه کسب را وارد نمایید. پس از وارد کردن جواز کسب، صفحه پایین، برای متقاضیان حقیقی نمایش داده خواهد شد که می بایست نوع پروانه کسب، نوع درخواست، وضعیت نظام وظیفه، تاهل و سرپرست خانواده را وارد نمایند.

7- سپس، در پایین صفحه، روی ثبت موقت یا ثبت نهایی، کلیک نمایید. با کلیک روی هر یک، کد رهگیری شما، نمایش داده خواهد شد. اما در صورتی که ثبت نهایی را تایید نمایید، درخواست شما مستقیما، برای سازمان مربوطه، ارسال خواهد شد.

۲) تکمیل ثبت نام در سایت ایران اصناف

8- سپس به سایت ایران اصناف یا همان سایت جواز اینترنتی، رفته و روی گزینه تکمیل درخواست سامانه پیشخوان مجوزها، کلیک نمایید.

9- در این بخش، می‌بایست، کد رهگیری دریافت شده از سامانه پیشخوان مجوزها، کد ملی و کد امنیتی را وارد نموده و دکمه تایید را بزنید.

10- سپس، به صفحه اصلی سامانه بازگشته و روی درخواست صدور جواز کسب، کلیک نمایید.

11- در صفحه جدید، پس از مطالعه موارد گفته شده، از قبیل مدارک مورد نیاز، اطلاعات خواسته شده، شامل پروانه، نوع، نوع شخص متقاضی پروانه و مدت پروانه را تعیین نمایید.

12- در مرحله بعد، لازم است، رسته شغلی مربوط به کسب و کار خود را انتخاب کنید.

13- در قسمت بعدی، آیین نامه عمومی پروانه کسب را مطالعه نموده و دکمه تایید را بزنید. و در مرحله اطلاعات فردی و صنفی، اطلاعات خواسته شده را وارد نموده و روی تایید و ادامه کلیک نمایید. در صورتی که برای کد ملی شخص ثبت نام شده، قبلا پروانه کسبی ثبت شده باشد، برای ثبت نام جواز کسب جدید، ثبت نام مباشر، لازم می باشد که در این بخش می بایست، اطلاعات شخص مباشر را وارد کرده و تایید نمایید. پس از این مرحله، پیش نمایشی از اطلاعات ثبت نام شما، نشان داده خواهد شد که می بایست، پس از مطالعه آن، روی تایید و ادامه کلیک نمایید.

14- در این قسمت، نوبت به وارد کردن مدارک می‌رسد.

15- بعد از اتمام مراحل فوق، کد رهگیری خود را دریافت خواهید نمود. اکنون، می توانید از بخش پیگیری ثبت نام، با وارد کردن کد رهگیری و کد ملی، آخرین وضعیت درخواست خود را مشاهده نمایید.