اگر قصد انتقال یا تغییر صاحب پروانه کسب را دارید، با توجه به قوانین باید مراحل زیر طی شود.
۱- ابتدا متقاضی باید درخواست خود را به صورت کتبی به اتحادیه مورد نظر ارائه دهد. لازم است نام و مشخصات فرد مورد نظر برای دریافت مالکیت جواز کسب نیز در درخواست مکتوب متقاضی انتقال قید شود.
۲- اتحادیه واحد صنفی مورد نظر با بررسی مدارک موجود صلاحیت یا عدم صلاحیت فرد جدید را تعیین میکند.
۳- در صورتی که فرد معرفی شده واجد شرایط قانونی تشخیص داده شود؛ با توجه به رعایت سایر مقررات پروانه کسب قبلی ابطال میگردد.
۴- بازرس به واحد صنفی برای تاييد هیئت مدیره ارسال میشود
5- در نهایت صدور پروانه کسب جدید به نام فرد معرفی شده
توجه: با الکترونیکی شدن پروسه های اداری اغلب اتحادیه ها به سامانه ایرانیان اصناف وصل شده و متقاضیان از طریق سایت می توانند باری تغییر مالکیت اقدام کنند. شما فقط با یک تماس با کارشناسان کاردوک می توانند انجام امور ثبت نام و ارسال درخواست را به ما بسپارید. برای ورود به سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.
مدارک لازم جهت انتقال مالکیت جواز کسب
۱- تصویر اصل پروانه کسب به اتحادیه
۲- تصویر اجاره نامه یا سند مالکیت
۳- ارائه درخواست کتبی انتقال محل پروانه كسب
۴- تصویر تقاضی
۵- تصویر کارت ملی
۶- ارائه کد پستی ده رقمی محل کسب
۷- تصویر مدرک تحصیلی
۸- واریز مبلغ تعیین شده و ارائه فیش واریز
۹- ارائه تعهد محضری، این تعهد باید طبق فرم اتحادیه انجام شود.