• 04133367292
  • تبریز- خیابان آبرسان- جنب قنادی تشریفات - ساختمان 110 - طبقه 2 -واحد 8
تات ثبت

وظایف و مسئولیت حق العمل کار

 

وظایف و مسئولیت های حق العمل کار

  1.  عمل به توصیه‌ها و دستورات آمر.
  2.  درصورت اجازه آمر، معامله را به نام خود انجام دهد.
  3. به نفع نبودن در خود معامله، حق العملکار نمی تواند شخصا طرف معامله قرار گیرد.
  4.  امانت‌داری در فرآیند معامله.
  5.  حفظ اطلاعات آمر.
  6. اطلاع‌رسانی کامل به آمر ، حق العملکار باید آمر را از جریان اقدامات خود مطلع کند و انجام معامله را فورا اطلاع دهد در صورتی که اینکار را انجام ندهد آمر می تواند از قبول معامله خودداری کند.
  7.  تامین منافع معامله.
  8. بیمه کردن اجناس در صورت درخواست آمر.
  9.  معاملات اعتباری.
  10. حق‌ العمل کار وظیفه دارد دستوراتی که از طرف شرکت به او داده می‌شود را انجام دهد. دستورهای آمر بر دو نوع است یکی دستورهای آمرانه و اجباری و دیگری دستورهای اختیاری.
  11. در صورت نیاز تمام معاملاتی که حق‌ العمل کار انجام می‌دهد باید با نام خودش باشد.
  12.  حق‌ العمل کار باید شرکت را از جریان معاملات خود آگاه کند به ویژه هنگامی که معامله‌ای انجام شده باشد.
  13.  مطابق ماده ۳۶۰ قانون تجارت حق‌ العمل کار مکلف به بیمه کردن اموالی که موضوع معامله است نیست مگر اینکه آمر دستور داده باشد.
  14.  مطابق ماده ۳۶۱ قانون تجارت اگر محصولی که مورد معامله قرار می‌گیرد معیوب باشد، حق‌ العمل کار موظف است این مورد را به شرکت گزارش دهد. همچنین مسئولیت دارد که اقدامات لازم برای محافظت و نگه‌داری از محصول را انجام دهد تا در صورت لزوم محصول را به شرکت مرجوع کند.
  15. مطابق ماده ۳۶۲ قانون تجارت در صورتی که امکان فاسد شدن سریع کالا وجود دارد،حق العمل کار می تواند کالا را با اطلاع آمر به فروش برساند .
  16. مطابق ماده ۳۶۳ قانون تجارت در صورتی که حق العمل کار با مبلغ کمتر از قیمتی که آمر مشخص کرده است کالا را به فروش رساند ، حق العمل کار مسئول تفاوت خواهد بود و ما به التفاوت آن را باید بپردازد و یا اثبات نماید که از ضرر بیشتر جلوگیری کرده است و امکان اجازه از آمر مقدور نبوده است.
  17. مطابق ماده ۳۶۴ قانون تجارت درصورتی‌که حق‌ العمل‌کار مقصر شناخته شود باید از عهده کلیه خساراتی که ناشی از عدم رعایت دستور آمر وارد نموده است برآید.
  18. مطابق ماده ۳۶۵ قانون تجارت درصورتی‌که حق‌ العمل‌کار محصولی را به قیمت کمتر از آن چیزی که آمر تعیین کرده است بخرد یا بیشتر از آن قیمتی که تعیین شده است به فروش برساند. در این صورت حق العمل کار حق استفاده از تفاوت قیمت محصول را نداشته و باید آن را در حساب آمر محسوب کند.
  19. مطابق ماده ۳۶۶ قانون تجارت اگر حق‌ العمل‌کار بدون رضایت آمر محصولی را به صورت نسیه یا قسطی به خریدار بفروشد. در صورت به وجود آمدن هرگونه ضرر یا زیان، اثرات ناشی از آن متوجه حق‌ العمل کار خواهد بود مگر اینکه آمر به این کار راضی باشد.
  20. مطابق ماده ۳۶۷ قانون تجارت حق العمل کار وظیفه و یا مسئولیتی در برابر پرداخت وجوه طرف معامله ندارد.

سلام چه کمکی میتونم بکنم ؟

خروج از نسخه موبایل