امروزه با گسترش روز افزون تبلیغات در فضای مجازی که نسبت به قبل ارزانتر و پرمخاطب تر شده است بستر لازم را برای معرفی کسب و کارها ایجاد کرده است و با توجه به گستردگی تولیدات مشابه ضرروت متمایز کردن محصول و رقابت در بازار ایجاب میکند که محصولات در قالب برند در بازار عرضه شوند که این خود نیز باعث ایجاد ارزش افزوده برای کسب و کار تجاری مینماید، بطور مثال برندهایی مثل ” اپل ” ، ” بنز ” ، “سامسونگ” ، “گوگل” و هزاران برند مشهور دیگر امروز تبدیل به بزرگترین دارایی آن شرکت ها شده است. ثبت برند باید با حساسیت بالایی انجام شود و در گام اول باید انتخاب نام هوشمندانه و متناسب با محصول عرضه شده انتخاب شود و همچنین باید طرح لوگو را نیز در نظر گرفت و اسمی انتخاب کرد که بتوان برای آن لوگوی زیبایی طراحی کرد تا اولا بخاطر سپردن آن برای مردم آسان باشد و ثانیا باعث جلب توجه آنان شود.