• 04133367292
  • تبریز- خیابان آبرسان- جنب قنادی تشریفات - ساختمان 110 - طبقه 2 -واحد 8
تات ثبت

مفهوم،مراحل و نحوه انتقال کارت بازرگانی

کارت بازرگانی متناسب با شهری که شخص (حقیقی یا حقوقی) در آن مشغول به فعالیت است و به عنوان محل قانونی خود معرفی نموده است صادر می شود.

گاهی شخص ( حقیقی یا حقوقی ) دارنده کارت، تصمیم برتغییر محل فعالیت تجاری خود را دارد اما نه از یک محل به محل دیگر در یک شهر بلکه از یک شهر یا استان به شهر یا استانی دیگر، در این صورت باید درخواست انتقال کارت به اتاق بازرگانی شهر / استان مورد نظر داده شود.

به طور مثال؛ شخص یا شرکتی قبلا در اهواز فعالیت داشته و کارت بازرگانی خود را از اتاق بازرگانی اهواز دریافت نموده است اما بنا به شرایطی، محل فعالیت و کار او به تهران انتقال پیدا کرده است، در این شرایط بایستی درخواستی به اتاق بازرگانی اهواز مبنی بر انتقال کارت بازرگانی به اتاق بازرگانی تهران داده شود.

انتقال کارت بازرگانی به مدیر عامل جدید شرکت:

الف- ارائه اصل کارت ملی و شناسنامه مدیر عامل برای انجام کارهای برابر اصل شدن و گرفتن کپی کامل از صفحات پشت و روی آن.

ب- ارائه اصل برگه گوهی عدم سوء پیشینه مدیر عامل جدید شرکت که از زمان صدور آن گواهی ۶ ماه بیشتر نگذشته باشد.

ج- ارائه اصل کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم برای اقایان برای برابر اصل شدن و انجام یک سری کپی از پشت و روی کارت.

توجه داشته باشید که متولدین سال‌های ۱۳۴۱ و قبل از ان با ارائه کپی مدرک کارشناسی (لیسانس) نیازی به ارائه کارت پایان خدمت ندارند.

د- ارائه نسخه اصلی و یک برگ کپی از مدرک تحصیلی معتبر (حداقل دیپلم)

نکته: تمامی این مراحل برای کسانی مجاز است که حداقل سن انها ۲0 سال تمام و بالا تر باشد.

 در صورت تغییر ادرس ارائه یکی از مدارک زیر کاملا الزامی می باشد:

۱- ارائه اصل و یک کپی از سند مالکیت شش دانگ که به نام شرکت باشد، به ادرس مرکزی که کاربرد اداری و یا تجاری دارد.

۲- ارائه اصل و یک کپی از اجاره نامه محضری معتبر که به نام شرکت باشد.

۳- ارائه اصل و یک کپی از سند مالکیت به نام غیر و اصل و کپی اجاره نامه عادی به نام شرکت که دارای کد رهگیری باشد، برای محل کار و به ادرس دفتر مرکزی با کاربرد اداری و یا تجاری باشد که دو شاهد زیر ان را امضا کرده باشند.

مراحل ثبت درخواست تغییر کارت بازرگانی:

ورود به سایت اتاق بازرگانی صنایع و معادن به نشانی: https://cscs.chambertrust.ir/

ورود نام کاربری و رمز عبور که در هنگام ثبت کارت بازرگانی به شما داده شده بود و در صورت فراموشی نام کاربری و رمز عبور می توانید گزینه فراموشی رمز عبور را کلیک کنید تا رمز عبور جدید برای شما ایمیل یا پیامک شود

1- ثبت درخواست تغییر کارت بازرگانی

2- تکمیل اطلاعات خواسته شده

3- بارگذاری مدارک خواسته شده

4- پرینت فرم های گواهی بانک، سو پیشینه، گواهی امضاء و بیمه

5- تکمیل فرم های مذکور در ادارات و ارگان های مربوطه

6- بارگذاری سایر مدارک خواسته شده و تایید نهایی درخواست

7- رفع نقص های موجود در صورتی که کارشناس اتاق بازرگانی نقصی در پرونده مشاهده نموده باشد

8- در صورت تشخیص کارشناس، گذراندن دوره کلاس های آموزشی اتاق بازرگانی برای تغییر مدیرعامل پس از اطلاع توسط سایت مذکور

9- مراجعه حضوری متقاضی به اتاق بازرگانی، صنایع و معادن با در دست داشتن اصل تمامی مدارک بارگذاری شده در سایت

10- اخذ کارت بازرگانی جدید

نحوه انتقال کارت بازرگانی:

همان طور که در قسمت های پیشین مقاله بیان شد؛ ثبت برخی تغییرات در کارت بازرگانی امکان پذیر است. همچنین موارد قابل تغییر در کارت بازرگانی، سامانه تغییر اطلاعات کارت بازرگانی و نحوه ثبت تغییر مدیرعامل در کارت بازرگانی در سامانه جامع تجارت مورد بررسی قرار گرفت. اکنون در این قسمت از مقاله، نحوه انتقال کارت بازرگانی مورد مطالعه قرار می گیرد.

کارت بازرگانی برای هر شخص توسط اتاق بازرگانی شهر محل فعالیت شخص صادر می شود. حال در صورتی که شخص قصد داشته باشد مرکز فعالیت تجاری خود را تغییر دهد، موظف به انتقال کارت بازرگانی به مرکز فعالیت جدید خود می باشد. به عنوان مثال؛ چنانچه مرکز فعالیت تجاری شخصی شهر تبریز بوده و اکنون قصد دارد مرکز فعالیت تجاری خود را شهر تهران قرار دهد، مکلف است در خواست انتقال کارت بازرگانی خود را از اتاق بازرگانی تبریز به تهران نماید.

بدین منظور، متقاضی می بایست به سامانه جامع تجارت مراجعه نماید. پس از تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک خواسته شده در این سامانه و تایید توسط کارشناسان اتاق بازرگانی اقدام به انتقال کارت بازرگانی نماید. همچنین پس از انجام مراحل مقتضی در سامانه لازم است متتقاضی با همراه داشتن اصل مدارک به اتاق بازرگانی مراجعه و کارت بازرگانی جدید را دریافت نماید.

 مراحل و نحوه ثبت تغییر مدیرعامل در کارت بازرگانی در سامانه جامع تجارت

پس از معرفی سامانه تغییر و ویرایش اطلاعات کارت بازرگانی و همچنین شناخت موارد قابل تغییر در کارت بازرگانی در قسمت های پیشین مقاله، اکنون در این قسمت از مقاله، آموزش مراحل و نحوه ثبت تغییر مدیرعامل در کارت بازرگانی در سامانه جامع تجارت برای متقاضیان ارائه می شود.

به منظور ثبت تغییر مدیرعامل در کارت بازرگانی، ابتدا می بایست به سامانه جامع تجارت به نشانی ntsw.ir مراجعه شود. پس از آن، لازم است مدیرعامل جدید در این سامانه ثبت نام و به عنوان شخص حقیقی شرکت را معرفی نماید. سپس در صورت تایید توسط کارشناسان مربوطه، در حساب کاربری مدیرعامل جدید، پایه حقوقی ایجاد می گردد. پس از آن اطلاعات کارت بازرگانی به صورت خودکار توسط سامانه جامع تجارت استعلام می شود و چنانچه کارت بازرگانی وجود داشته باشد سمت بازرگان حقوقی تشکیل می شود.

شایان ذکر است در صورت صلاحدید کارشناسان مربوطه برای مدیرعامل جدید کلاس های آموزشی توسط اتاق بازرگانی تشکیل می شود. همچنین پس از انجام مراحل فوق، اوراق و پرونده های شرکت به صورت خودکار از حساب کاربری مدیرعامل قبلی به حساب کاربری مدیرعامل جدید منتقل می شود.

به منظور ثبت عوض کردن مدیرعامل در کارت بازرگانی ابتدا می بایست به سامانه جامع تجارت به نشانی ntsw.ir مراجعه شود. پس از مراجعه به این سامانه در صورتی که متقاضی قبلا ثبت نام کرده باشد، باید نام کاربری و کلمه عبور را وارد نماید.

سلام چه کمکی میتونم بکنم ؟

خروج از نسخه موبایل