• 04133367292
  • تبریز- خیابان آبرسان- جنب قنادی تشریفات - ساختمان 110 - طبقه 2 -واحد 8
تات ثبت

هدف و مراحل تاسیس شرکت های دانش بنیان

هدف از تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان:

وجه تمایز شرکت‌های دانش‌بنیان برخورداری از مدیران و کارکنان تحصیل‌کرده و اعضای هیات علمی دانشگاهی در حوزه علوم انسانی، فنی و مهندسی و پزشکی است که هدفشان کارافرینی مدرن است. این شرکت‌ها اغلب به همت و تلاش افراد متخصص و تحصیل کرده شکل می‌گیرد تا بتواند ضمن «کسب درآمد از طریق علم» نیازهای کشور را مرتفع کرده و مشکلات را برطرف کند.

توسعه اقتصادی با محوریت دانش و استفاده بهینه از پتانسیل‌های دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی مورد تایید وزارت علوم مهمترین اهداف این شرکت‌ها است. در واقع تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه و تولید محصولاتی با ارزش افزوده در صدر اهداف قرار می‌گیرد. به دنبال عملیاتی شدن این مهم، می‌توان پل‌های شکسته بین دانشگاه و تجارت را ترمیم کرد و دانشگاه به عنوان تولیدکننده «علم و ایده» را با بازار به عنوان «متقاضی ایده‌های نوین و کاربردی» آشتی داد تا به این ترتیب محصولاتی «با تقاضای بالا» تولید شود.

تاسیس شرکت یا موسسه حقوقی خصوصی یا تعاونی

مرحله اول جهت ثبت شرکت دانش بنیان،ثبت شرکت یا موسسه حقوقی خصوصی یا تعاونی است. بنابراین،لازم است شرکت ابتدا به صورت عادی در اداره ثبت شرکت های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت برسد .در هنگام ثبت ،هیچ تفاوتی بین شرکت ها وجود ندارد.ثبت شرکت همانند دیگر شرکت ها و موسسات خواهد بود.( اطلاعات بیشتر در خصوص مدارک مورد نیاز و همچنین مراحل ثبت شرکت در پورتال قابل دسترسی می باشد.)

مراحل تاسیس شرکت دانش بنیان :

در ابتدا می بایست در سامانه ارزیابی و ارائه خدمات حمایتی به شرکت های دانش بنیان ثبت درخواست ارزیابی شرکت خود را انجام دهید.

دبیرخانه پس از بررسی مدارک، اطلاعات شما را برای کارگزاران می فرستد.

صورت مالی شرکت شما به تایید حسابرسان رسمی رسیده و به دبیرخانه ارسال می شود.

براساس نتایج کارگزاران و دبیرخانه ممیزی تاییدیه گواهی دانش بنیان برای شرکت شما صادر می شود.

ایجاد یک شرکت یا موسسه است. انتخاب نوع شرکت از روی شرکت های تجاری هیچ محدودیتی ندارد و شما می توانید بر اساس شرایط خود، یکی از شرکت های سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود و غیره را انتخاب کنید. لازم است ذکر کنم که باید در قسمت فعالیت شرکتی که قصد دارید ثبت کنید، عباراتی مانند: تولید و مهندسی ذکر شود.

پس از دریافت شناسه ملی شرکت، شما می توانید در سامانه شرکت های دانش بنیان در آدرس daneshbonyan.ir ثبت نام کنید. در این مرحله، شما باید اطلاعات خود را وارد کنید و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید. پس از اینکه درخواست خود را ثبت کردید، شما باید صبر کنید تا این اطلاعات توسط دبیرخانه کارگروه به کارگزاران مربوطه ارسال شده و ارزیابی شوند.

مرحله سوم ارائه طرح

در صورت تایید، درخواست شما برای ثبت شرکت دانش بنیان، شرکت شما به صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی می شود و شما می توانید با ارائه طرح خود از تسهیلات مربوطه برای شرکت دانش بنیان مانند قرض الحسنه و وام کم بهره استفاده کنید.

مرحله چهارم تکمیل فرم

پس از دریافت نامه از صندوق نوآوری و شکوفایی، شما باید فرم های خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت های دانش بنیان را در وب سایت صندوق تکمیل کنید.

سلام چه کمکی میتونم بکنم ؟

خروج از نسخه موبایل