• 04133367292
  • تبریز- خیابان آبرسان- جنب قنادی تشریفات - ساختمان 110 - طبقه 2 -واحد 8
تات ثبت

مزایا و مراحل ثبت درخواست کارت بازرگانی در تبریز

مزایای دریافت کارت بازرگانی:

دریافت کارت بازرگانی علاوه بر اجازه فعالیت‌های تجاری و صادرات و واردات کالا با سایر کشورها می‌تواند مزایای دیگری را به همراه داشته باشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد؛

ثبت برند، هر شخصی برای ثبت برند به صورت لاتین باید کارت بازرگانی داشته باشد.

ترخیص کالا و ثبت سفارش در گمرک

دریافت ویزای تجاری و کاری در برخی از کشورها

عضویت در اتاق بازرگانی

واردات کالا از مناطق آزاد

ارتباط با تجار سایر کشورها

شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی هماهنگ با موضوع فعالیت شرکت کالا و خدمات و…

مراحل ثبت درخواست:

برای ثبت اطلاعات فردی جهت دریافت کارت بازرگانی، ابتدا باید مدارک شامل کپی برابر اصل شده شناسنامه، کارت ملی و گواهی سوء پیشینه را جمع‌آوری کرده و از طریق چاپ فرم‌های الکترونیکی مربوطه، به سازمان مربوطه مراجعه کرده و گواهی‌های مورد نیاز را اخذ کنید. سپس با تکمیل اطلاعات پرونده و اسکن تصاویر مدارک، فایل‌های مربوطه را بارگذاری کنید.

پس از ثبت درخواست و تایید نهایی، پرونده به صورت الکترونیکی برای اتاق بازرگانی ارسال می‌شود و بررسی پرونده به صورت غیرحضوری انجام می‌شود. برای دریافت کارت بازرگانی، می‌توانید از دو سایت مختلف، سامانه توسعه تجارت و سامانه اتاق بازرگانی استفاده کنید.

در مراحل ابتدایی، می‌توانید به سامانه ntsw.ir مراجعه کرده و تقاضای خود را ثبت کنید. در این مراحل، باید پرونده دارایی شخص جاری باشد و کد اقتصادی کسب و کار به مرحله ۴۵ رسیده باشد. همچنین باید دسته چک صیادی برای حساب جاری خود در مدت یک ساله داشته باشید.

در مراحل بعد، مدارکی مانند گواهی سوء پیشینه و اجاره‌نامه‌ای که کد رهگیری دارد، ارائه داده می‌شود. همچنین، دفاتر پلمپ شده و ثبت نام اظهارنامه در دفاتر بازرگانی نیز شامل مراحل بعدی خواهند بود.

پس از تکمیل مراحل فوق، کارشناس مربوطه پرونده شما را بررسی کرده و اگر هیچ مشکلی وجود نداشته باشد، پرونده شما به سایت اتاق بازرگانی فرستاده می‌شود و مراحل بعدی ادامه می‌یابد. در نهایت، برای دریافت کارت بازرگانی و عضویت در اتاق بازرگانی، باید کلاس‌های مربوطه را به صورت آنلاین بازدید کرده و رزرو کنید.

سلام چه کمکی میتونم بکنم ؟

خروج از نسخه موبایل